Animaatio ja infograafi

Visuaalisen viestinnän dynamite duo

Animaatiovideon ja infograafin yhdistelmä on tehokas visuaalisen viestinnän taistelupari. Animaatio kertoo tarinaa tunnetasolla, kun taas infograafi keskittyy enemmän faktaan. Sama luotu graafinen maailma pystytään hyödyntämään molemmissa välineissä. Saadaan aikaan kustannustehokkuutta ja nopeutta viestintään.

Seuraavassa esimerkkejä animaation ja infograafin yhdistelmistä:

Airpro Strategia 2025

Airpro 2025 strategia tiivistää ja visualisoi tyylikkäästi ydinkohdat ja painopisteet liiketoiminnassaan. Sen tarkoituksena on herättää ja huomioida. Animaation lisäksi kokonaisuuteen kuuluu stragiakuva, josta näkee yhdellä silmäyksellä animaation tarinan. Lisäksi visuaalisia elementtejä on hyödynnetty yksittäin eri digitaalisissa kanavissa ja tuotettu myös esim. huoneen tauluja.

Puun tarina

Puuinfo viestii suurelle yleisölle kuinka puuta voidaan käyttää eri käyttökohteissa. Tämä animaatio ja infograafi kertovat puun tarinaa visuaalisesti kiinnostavalla ja tyylikkäällä tavalla.

THL Turvakoti

THL Turvakotipalvelut tarjoavat suojaa ja turvaa kaikille lähisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa kokeville. Video on tunnetusti tehokkain vaikuttamisen väline ja tuotimme asiakkaan viestinnän tueksi tunteisiin vetoavan animaatiovideon sekä tietopohjaan perustuvan infograafin turvakotipalveluista. Halusimme näyttää, millaisia tilanteita ihmisillä voi arjessaan olla, ja miten he voivat saada apua tilanteisiinsa. Aihe on arka ja siksi animaatio sopii hyvin kerrontatyyliksi.

Lassila & Tikanoja Muovit kiertoon

Lassila&Tikanojan Muovit kiertoon animaatiovideon ja infograafin tarkoituksena on viestiä tehokkaasti L&T:n markkinajohtajuutta ja investointihalukkuutta muovienkierrätykseen. 

Sanofi Reuman piilevät oireet

Nivelreuma on sairaus, joka on nivelissä, mutta ei näy ulospäin. Sanofi Genzymelle toteutetuilla animaatiovideolla ja infograafilla halusimme tehdä nivelreuman näkymättömät oireet näkyviksi. Lähtökohtana oli nivelreumaa sairastavien kertomukset siitä, miltä nivelreuma tuntuu. Animaatiovideosta on tehty useita eri kieliversioita Sanofin eri maayhtiöiden myynnin käyttöön.

Päivittäistavarakauppa

Päivittäistavarakauppa ry PTY edustaa päivittäistavaroiden vähittäiskaupan ja foodservice-tukkukaupan yrityksiä elinkeino- ja yhteiskuntapoliittisessa päätöksenteossa. Tämä animaatio ja infograafi visualisoivat PTY:n toimintakenttää ja sen tehtävää yhdistyksen edunvalvonnassa. 

Motiva Ruokahävikki

Motivan saa syödä -sivusto kokoaa yhteen vinkkejä ruokahävikin vähentämiseen.

Toteutimme Saa syödä -sivustolle vuosittaista hävikkiviikkoa varten animaation, resepti-videot ja infograafin, joilla kerrotaan, kuinka ruokahävikkiä voi vähentää helposti. Kierrätyskartongit toimivat inspiraationa videoiden visuaalisuudelle.